Konferencja prasowa na podsumowanie Kampanii WYCHOWUJĘ, NIE TRESUJĘ

Zakończyły się największe w Polsce badania problemów wychowawczych z psami. Ich prezentacja w warszawskim Centrum Giełdowym stanowiła jednocześnie podsumowanie prowadzonej przez ostatnie dwa lata kampanii „Wychowuję, nie tresuję”.  Głównym celem kampanii było zapobieganie aktom agresji psów wobec ludzi, poprzez promocję pozytywnego wychowania oraz edukację w zakresie rozumienia psich zachowań. Kampania skierowana była zarówno do właścicieli czworonogów jak i wszystkich, którzy z psami mogą zetknąć się na co dzień – podczas spaceru, w komunikacji miejskiej czy w pracy.


W ramach Kampanii przeprowadzono projekty edukacyjne takie jak „Pies na Euro 2012”, realizowany w maju i czerwcu 2012, który miał na celu informowanie właścicieli czworonogów jak przygotować je na głośną imprezę masową. Przez cały czas trwania Kampanii odbywały się również „Psie lekcje”, podczas których przedszkolaki oraz uczniowie szkół podstawowych zdobyli wiedzę, jak zachowywać się wobec obcych psów, spotkanych np. podczas zabaw na dworze, oraz jak postępować wobec trzymanych w domu pupili. Przeprowadzono również konkurs filmowy „Krótki film o wychowaniu”, o tym dlaczego lepiej wychowywać psa niż tresować go siłowo.

Zwieńczeniem Kampanii była prezentacja wyników największych w Polsce badań problemów wychowawczych na jakie natrafiają właściciele psów. Przez kilka miesięcy wolontariusze przeprowadzili 525 szczegółowych ankiet, dotyczących zarówno zachowania czworonogów
w domu jak i na spacerze.

„Smutny jest fakt, że większość zidentyfikowanych przez nas problemów, wynika z braku uwagi poświęcanej psu – mówiła Aneta Awtoniuk, inicjatorka i główny ekspert merytoryczny kampanii i – Oznacza to, że wiele osób trzyma psy dla samego ich posiadania, nie zwracając uwagi na ich potrzeby”.

Organizatorzy Kampanii przygotowali na kanale YouTube DARMOWE filmy z poradami, jak rozwiązać wskazane w badaniu problemy z psami.


Kampania, od maja 2012, prowadzona była pro bono przez agencję SJ Consulting. Partnerami kampanii byli miesięcznik „Mój Pies”, Szkoła dla Psów Azorres z Warszawy, Fundacja Zwierzofani oraz portal ZooHoryzonty.pl. Ambasadorami Kampanii zostali m.in. Jan Kuroń, Beata Sadowska, Michał Ogórek, Odeta Moro-Figurska czy Jarosław Kret.

 

Więcej informacji

Jan Sikorski

+48 606 115 612

j.sikorski@jjs.com.pl